Carpe diem och sånt bös.

De enda grupperna i samhället jag verkligen ser ner på är rasister
och människor som tatuerar in "carpe diem" på sin kropp.

H kom med ett förslag på uppgradering:
"Carpe peniso", nånstans på musen.  

Det hade varit mer smakfullt.
För helt ärligt. Allt är bättre än carpe diem. Seriously.
ALLT är bätte än carpe diem. Om jag fått välja mellan:

1. Tatuera in Carpe diem
3. Bli skjuten i huvudet
2. Tatuera in Josef Fritzl foe lajf

Så hade jag lätt tagit Fritzl foe lajf.
SÅ ILLA är carpe diem. Förstår ni det eller?
Hur kan.. Hur KAN man vilja skriva det på sin kropp?

Var tionde människa i världen har ju till råga på allt redan gjort det.
Borde inte det vara orsak nog att låta bli?
Tydligen inte.

Ronny, 23. bilmeckare i Allingsås:
"Aa. men typ det är ett fint uttryck du vet. Och det speglar verkligen mitt liv..
Typ att jag går upp och lever varje dag som att den vore den sista.
Det är rätt djupt du vet."


Oj... Ja.
Vad djupt. Vad djup du är.
"Fånga dagen". Oj. That shit is deep. Och meningsfull också eller?
Det är inte så att du sett massa andra coola bilmeckarkillar
som har CarpeDiemtattoos skrivna med svart bläck och
snirkliga tuffa bokstäver tvärs över typ underarmen?

Det är så fuuuuuuuuuuult.

Hur kan man ens vilja haka på en trend när det gäller tatueringar?
Det gäller ju något som man ska ha på sin egen kropp varje dag....
Permanent. Det är inte smink eller kläder utan, på ett sätt, en ny kroppsdel.
Varför skulle man då vilja sätta dit något opersonligt och mainstream? 
Förstår inte alls.

Vi snackar blodsmak i munnen på mig när jag ser nån med carpediemtatuering.
Det är värre än kvinnoförtryck, värre än en kall dusch.
Värre än MJÖL PÅ HÄNDERNA!!!
RAAAAUUURRGRHH!!!!!!!
Stoppa epedmin alltså.

Om nån som läser denna blogg har en carpe diem tatuering ber jag dig nu:
Sluta.Jag.Vill.Inte.Att.Du.Hänger.Här.
ev, boka in laserbehandling.





Det här inlägget är säkert lite töntigt och aggro. Kanske en smula taskigt.
Finns självklart allvarligare saker att aggra på.
Jag vet det.
Men vi struntar i det för stunden. Okej?

Känt gammalt grekiskt ordspråk:
Ta allt som skrivs på bloggar med en nypa salt.



/Erica out

Kommentarer
Postat av: T-O smoker

HIGH FIVE RIKEY!

2010-04-05 @ 00:04:51
Postat av: Estelle

Carpe noctem!

2010-04-05 @ 15:22:19
URL: http://elletse.blogg.se/
Postat av: Marre

Haha! Jag förstår varför Schött diggar din blogg ;D

2010-04-05 @ 17:17:00
URL: http://maaarree.blogg.se/
Postat av: Erica

Haha, Köttet är sött!

2010-04-05 @ 17:49:00
URL: http://ericamartina.blogg.se/
Postat av: louise

five outta five på det här inlägget!

2010-04-05 @ 19:14:41
URL: http://kapitulat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0