Folkuniversitetet hör upp!

Vad jag har förstått är det några från Folkuniversitetet i Trollhättan som läser min blogg.
Vill bara säga Hej på er och Hur fan går det?

Jag slutade som bekant Folkuniversitetet i Januari i år och började på Måg.
Brukar säga att det är ett utav de bästa besluten jag har tagit.
Någonsin, i mitt liv. Faktischt.

Men det fanns saker jag gillade med FU (hehe rolig förkortning hehe):

1. Historialärare Kathryn Boyer.
Redig amerikansk kvinna i 40års åldern.
Hon brukade dunka Rolling Stones, Beatles, U2 och annat skönt på sin macbook innan varje lektion.
Hennes lektioner bestod oftast av att hon höll en timma och tjugo minuter
långa föreläsningar om "The increased trade in Europe during The Crusades",
"The rise of the Middle Ages" and "The islamic Empire in Asia Minor" 

(HAHHAA OBS!! Lägg märke till hur jag skrev "and" utanför situationstecknen. 
Är tydligen fortfarande märkt av mitt halvår på Swedenborg)
  

Kathryn ställde höga krav på oss elever och ibland var det svårt att följa med på lektionerna.
Om man hade varit sjuk och missat något kunde man lika gärna hänga sig.
Ändå så var hon min favoritlärare.
Hur kan man inte gilla en lärare som lyssnar på Stones liksom?

2. Engelskan.
Även om det på ett sätt blev svårare för en i skolan genom att
välja en linje med engelsktalande lärare så är det till 100 % värt det.
Man förvånas över hur mycket och fort man lär sig prata och förstå engelska.
Efter ett tag började jag blanda engelska och svenska ord när jag pratade fort.
Det kunde låta såhär:

"Pappa! I'm gonna gooå ut"
eller "Can you give-gee mig den?"
eller "Alltså, it's so jobbigt".

Och jag svär på gudarna att jag inte gjorde det för att verka cool och häftig.
Det bara blev så helt enkelt. Efter att ha lyssnat på människor som talade flytande
typer av engelska hela dagarna ville min hjärna fortsätta även när jag kom hem från skolan.
Ballt iaf.

3. Apple MacBook.
Man fick en dator.



Nu ber jag iaf alla er från Folkuniversitetet som läser att lämna varsitt avtryck.
Berätta något kul skvaller!

Lyssnar Kathryn fortfarande på Beatles?
Är Gareth Manley lika charmig som han var förut?
Får ni fortfarande betala för maten?
Gäller grädden till pannkakorna än eller har den dragits in pågrund av lågkonjukturen?
Anything.

SNÄLLA!
Jag vet att ni läser. Så hitta orken och sluta vara blyga.
KOMMENTERA.
Idag.
Hejdå.

PS. Här är ett klipp om hur en lektion ser ut, minus de oerhört töntiga specialeffekterna.

http://www.folkuniversitetet.se/out/trollh_gy/trollh_massan.html?id=333&PrintId=1&PageId=0


/Erica out

Kommentarer
Postat av: Jossan & Johanna (trogna läsare)

Kathryn har numera utökat repetoar med bland annat Bob Dylan, Queen och sist men inte minst ABBA( vi misstänker att detta är hennes personliga favoriter) och ja, kraven är fortfarande mycket hööga



Gareth är fortfarande ett charmtroll, trots att han börjar få antydningar till gubbmage..hihi



Vi får fortfarande pay the food och grädden fortsätter att flöda!



Var du här under Georges storhetstid? Om inte så missade du ngt...fast Lisa är också mucho bra!



Ngn mer fråga du har funderat över? ^

2009-09-14 @ 11:57:29
Postat av: matilda , Mellerud ;)

Historia inlämning på Fredag, det är allt du behöver veta.



hoho :P

2009-09-14 @ 12:08:01
Postat av: lång

Pretentiösa elever som vanligt.

2009-09-14 @ 14:01:11
Postat av: Erica

Hahah låter skitbra! Jo klart jag minns George men gillade Lisa bättre!

2009-09-14 @ 14:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0