Blood

Ska iväg och ta min sista spruta mot livmoderhalscancer om nån timma.
Har det senaste utvecklat en rädsla för nålar och framförallt blod.

Jag har aldrig haft problem med detta tidigare i mitt liv.
Nu sitter jag och skakar varje gång jag ska få något inkört i armen. 

När vi förfestade hemma hos mig för några veckor spillde Vattnekvinna ut ett vinglas.
Skärvor över hela golvet suckade vi och började dammsuga.
M var dock lite på lyran och märkte inte att hon fått en skärva in i foten.
(tippar på fyra glas vin?)
Jag går upp för att hämta något och när jag kommer ner igen stinker det blod.
Det var blodfläckar över hela mitt golv och jag trodde att jag skulle svimma.
Illamåendet flög upp i halsen samtidigt som det surrade framför ögonen.

Allt detta för lite blod.

Skulle vara intressant att veta om det är någon speciell händelse
eller dröm som har satt igång det här beteendet hos mig.
Trist är det iaf.
Kommer säkert bli osams med sprutläkaren sen och allt.

(Googlade efter en lämplig blodbild till inlägget men blev HELT ÄRLIGT illamående.
Fan om detta ska påverka mig bloggkarriär. ÅÅÅHH!!!!)

/Erica out


Kommentarer
Postat av: m

vinet satt som de skulle iaf

2009-09-29 @ 17:18:14
Postat av: Erica

Satt nästab lite för hårt gällande dig, M. Hi Hi.

2009-09-29 @ 18:49:24
Postat av: Lisa

Om du hade varit med på psykologin i måndags så hade du faktiskt vetat varför du är rädd. Vi pratade faktiskt om folk som är rädda för blod ;)

2009-09-29 @ 19:49:18
Postat av: Erica

NEEEEJ FAAN.

2009-09-29 @ 20:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0