Okej

Jag har en sak att bekänna.
Något har pågått länge och jag kan inte undanhålla det längre.
Jag gillar Eminem.

Går nog inte att komma längre bort från mina principer än såhär.
Killen töntar sig med vapen. 
Han rappar om att misshandla, våldta, förnedra och döda kvinnor.
Man behöver inte vara snille för att lista ut att han inte är en ikon inom feminismen.

Jag borde inte gilla honom.
Jag får nästan inte gilla honom. 

Blir så dubbelmoraliskt att komma och ba:

Kvinnor och män är lika mycket värda!
Vi tjejer ska inte ta skit, inte acceptera att nån kallar oss horor, inte gå med på 20 % mindre lön.
Vi är inga objekt, vi förtjänar lika mycket respekt som män!!!
Föresten.. har du lyssnat på Eminems nya?
"Kill you" tror jag den heter...
Inte hört den? Okej.. men jag kan sjunga för dig, såhär går den:

(AHHH!) Slut, you think I won't choke no whore
‘till the vocal cords don't work in her throat no more?!
(AHHH!) These motherfuckers are thinkin’ I'm playin’
Thinkin’ I'm sayin’ this shit cuz I'm thinkin’ it just to be sayin’ it
(AHHH!) Put your hands down BITCH, I ain't gon' shoot you.
I'ma pull +YOU+ to this bullet, and put it through you
(AHHH!) Shut up slut, you're causin’ too much chaos
Just bend over and take it slut, okay Ma?

Typ nej.
Funkar inte.

Han har allt som jag vanligtvis brukar hata hos män.
Fattar inte vad det är med mig.. Känner mig nästan lite.. ja, kär.
Jag är en ung feminist, kär i Eminem.

Förlåt. Kan inte hjälpa det.
Han är så kontroversiell.
Provocerar, gör sjukt opassande grejer, ger ny mening åt ordet vulgär, kör sitt race,
skiter i vad folk säger, pissar på normen och är inte en annan vanlig kopia av alla MTV-rappers. 
Alla kvaliteer som attraherar mig.  



Förlåt alla kvinnor.
Jag är kär i Slim Shady.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: Anonym

De flesta låtarna han gjort är ju en aning ironiska som jag hoppas du har förståt :)

2009-10-14 @ 17:48:35
Postat av: Erica

Det förstår jag. Men han verkar fortfarande ha en rätt kass kvinnosyn. Sen är jag inte helt kokobello. Klart jag fattar att han inte är seriös när han rappar om att våldta sin mamma/skära halsen av sitt barns mamma osv :)

2009-10-14 @ 18:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0