Inte en jävel behöver läsa.

Jag tänker besvara en kommentar även fast den gör mig väldigt irriterad.
Argumenten "En irriterad" lägger fram är så idiotiskt uppenbara och jag tycker inte detta verkar som en upplyst eller intelligent människa, antingen det,
eller så är hon såpass ung att hon ännu inte börjat gymnasiet,
eventuellt högstadiet.



"En irriterad" (**********[email protected]) :

Blir så jävla irriterad på att de bara ska va så synd om grisar tänk på alla andra djur som blir behandlade lika illa o de här är ju bara de värsta som visas de finns ju de grisbönder som verkligen sköter sig också.
Och att inte äta griskött tror ja bara gör saken värre för dels har djuren dött i onödan o de blir viktigare för bönderna att få in mer pengar och kan bli desperata...



Jag börjar först med att fråga om du har sett klippet som jag la in.
För att döma av dina ord verkar du inte gjort det.
Nåväl, jag ska ägna en stund av min natt till att försöka få dig att förstå.

Videon kommer från Djurrättsalliansen och består av dokumenterade bilder och
filmer under 2008-2009 från ca 100 olika gårdar runt om i Sverige.
Samtliga av dessa är polisanmälda för vanvård och djurmisshandel
och det framgår tydligt vilka gårdar i Sverige som blivit filmade.
Det har nu också kommit ut uppgifter om alla namn och var i Sverige de ligger.

Här kan man se vilka: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01079/dumpen_1079676w.jpg
13 stycken i Västra Götaland.


Jag tror säkert att det finns grisbönder i Sverige som inte
behandlar sina grisar såhär, men att det faktiskt existerar 100 farmer som har
gjort/gör det, är ändå oroväckande.
Enligt mig tyder den statistiken mer på att det är fler bönder som behandlar grisar dåligt än de som inte gör det. 

Sen blir jag lite förvirrad..
Jag har aldrig påstått att jag struntar i om andra djur far illa.
Jag är emot alla typer av djurmisshandel och tycker att man ska behandla djur
som levande varelser, inte som produkter.
Så vart du har fått det ifrån vet jag inte.. 


Den sista meningen får mig att även undra om du verkligen är 18 år.

"Och att inte äta griskött tror ja bara gör saken värre för dels har djuren dött i onödan o de blir viktigare för bönderna att få in mer pengar och kan bli desperata..."

Vilken skola läser du på?
Om efterfrågan på griskött minskar så slaktas inte lika många grisar.
Det är du väl ändå med på? (För jag har svårt att tro bönder fortsätter att föda upp lika många grisar om de vet att de kommer gå med förlust)

Minskad efterfrågan gör att massproduktionen (jag skriver produktion, för det är vad grisuppfödning är) tenderar att försvinna. Vilket är bra. Massproduktion är aldrig naturligt när det kommer till djur, utan leder bara till dåliga förhållanden och plågeri som vi nu har fått massa exempel på.

Jag tycker också att det är intressant att du skriver att det är viktigt för bönderna att få in så mycket pengar som möjligt när det är EXAKT de resonemangen som skapat grisarnas urusla levnadsförhållanden från början.
 

Jag skulle råda dig att läsa på lite, se videon eller möjligtvis sticka från min blogg.
Det är redan svårt nog att ta någon som skriver "ja" "o" och "de", seriöst.



Syftet med att lägga ut klippet var inte att få er att panikkonvertera till vegetarismen. Jag ville bara öppna era ögon och visa hur
"världens bästa djurskyddslag" ser ut i praktiken.

Nu ska jag sova.
Ni som har läst hela inlägget förtjänar cred och en klapp på axeln.
Godnatt.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: S

är den här människan ens på riktigt?

herregud...

2009-11-29 @ 03:27:40
Postat av: Erica

Jag är rädd för det...

2009-11-29 @ 03:38:18
Postat av: Jenny

du är lite bäst, borde få klapp på axel och cred för det



och jag läser din blogg, grattis

2009-11-29 @ 20:17:23
Postat av: Erica

vad glad jag blir, tack!

2009-11-29 @ 21:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0