Cry baby hade Joplin sagt

Sitter i datasalen med T-O Smoker.
Det är meningen att vi ska skriva på mediakunskapsuppsatsen.
Går väl lite si och så.

Vi kom nyss från stan där vi har sett på bio med skolan. I taket lyser stjärnorna.

Det är alltid samma visa när man ska se sånna här filmer.
De mest känsligaste och ömtåliga (tex byggkillar, idrottskillar, i princip alla sorters machostereotyper)
börjar efter ungefär en halvtimma att skratta (det spelar ingen roll vad man skrattar åt) 
Det viktigaste är bara att skratta högt, så att alla förstår hur oberörd man är. 

Sen går de över till nästa fas. Hardcorepilla med mobilen. Typ läsa igenom sms från 2007
och visa machokompisen i stolen bredvid dagens nedladdade bild från jamba. 

Efter det kommer de på att om man sparkar på andra människors stolar så kommer
man med stor sannolikhet inte kunna hänga med i filmen alls. Bingo. 
Och såhär håller det på från och till i en och en halv timme.  

Allt för att inte få tårarna att rinna nedför de skäggiga och halvfinniga kinderna.
De sparade tårarna från farfars död 2005, de sparade tårarna från
Lindas dryga diss i matsalen förra veckan, de sparade tårarna från minnet av 
att favorittröjan var borta JUST samma dag som skolfotograferingen. 

Jag vill bara ta alla machob0yz i min famn.
Stryka dem över håret och pilla lite i nacken som bara jag kan.
Säga gråt. det är okej. ssschh. det är okej...

Vi vill ha er känsliga, boys <3



Min personliga åsikt är att om man INTE gråter till
I taket lyser stjärnorna är det något som inte står rätt till i huvudet.

T-O "Hjärta av sten" Smoker och M-J "hjärta av sten" Skåne kan ta åt sig.
Fel.I.Huvudet. I'm telling you!

Nu måste jag nog plugga lite.
Hörs senare tror jag. Ska till Göteborg efter skolan så vi får helt enkelt se vad som händer.

/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0