Veggie no more?

Jag funderar på att börja äta kött igen.

Jag känner mig hemsk.
Dubbelmoralisk.  
Tycker så illa om köttindustrin.
Hur djuren behandlas, hur de föds upp under taskiga förhållanden och dödas enbart för människan skull.
Säg inte "Det är naturens lag", för det är verkligen inte vad dagens köttindustrin är, kan jag tala om för er. 

Nu funderar jag iaf på att börja äta djur igen.
Tanken gör mig fortfarande illamående. Ingen överdrivelse.
Min syn på kött är inte likadan som den var för 3 år sedan.
Har många gånger tänkt på om jag någonsin kommer att kunna äta kött igen.
Eller rättare sagt, kommer jag att kunna äta kött och samtidigt njuta?
Just nu, inte troligt.

De senaste åren har jag

Gått upp väldigt mycket i vikt.
Blivit mer nedstämd än vanligt. 
Fått naglar och hår i väldigt dåligt skick. 
Upplevt en enorm trötthetskänsla, orkeslöshet nästan hela tiden.
Och jag har aldrig varit sjuk så mycket som den här tiden utan kött. 

Min kropp har näringsbrist. Det har jag vetat länge. 
Den strejkar just nu. 
Skriker efter protein. 
Vet inte vad jag ska göra. 



/Erica out

Kommentarer
Postat av: han som vet

äääääääääääätt eeeggggggg

2009-08-01 @ 01:41:00
Postat av: jen

tycker det låter som strunt.

jag är vegan och mår skitbra!



men saken är att när man slutar äta kött handlar det inte om att bara välja bort köttet, du måste byta ut det. (mot exempelvis bönor, linser osv)

om du har frågor om vad du behöver få i dig för att äta näringsrikt är det bara att fråga på.



du får komma hit så ska jag laga god, näringsrik mat åt dig! :*

2009-08-29 @ 20:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0