Hiphop för att hålla sig vaken.

Det kommer bli revoultion i min mp3 seni.
Jag kommit på orsaken till att jag varje morgon somnar på bussen.
(Och det är inte bara för att den går 07.22)

Hela min mp3 är fylld av Coldplay, Cardigans, Maria Taylor, Perishers och annat lugnt.
Musik som gör mig lycklig och avslappnad.
Och nu har jag utvecklat en vana att dreggla mot fönstret. Ibland (när jag är förkyld) snarkar jag lite också.
Folk ger mig världens bredaste leenden när jag går av bussen och tittar menande på varandra.
Pinsamt.

Så nu har det otänkbara hänt. Jag, Erica Norstedt lägger in hiphop, dance och r'n'b på min mp3.
Partymusik, för att hålla mig vaken. Hur sjukt låter inte det?
Flo Rida, på min mp3. Det lär bli världens liv där inne.
Alla kommer bråka. Undra vadfan det är fråga om.
Känns taskigt mot alla band jag gillar från hjärtat. Den rena musiken..
R'n'B och sånt, är för mig, något man shakar asset till på något dansgolv.
Något man uppskattar när man är full och glad. Eller bara peppad.
När jag sitter på bussen mot skolan skulle jag väl inte beskriva mig som pepp..
Men om man riskerar att bli utskrattad får man ta till åtgärder antar jag.
I mitt fall är åtgärderna Flo Rida och Rihanna.
Tack ska ni ha.

Den här dagen har varit rätt störig.
Ibland känns det som att allt som kan gå fel också går fel.
Man tänker "gjorde jag något taskigt igår, eller vad har jag gjort för att förtjäna detta?"

Jag tog imorse på mig skor med hål i sulan, så mina fötter har varit blöta av snön hela dagen.

När jag skulle åka hem var bussen fullsatt.

En bil körde förbi mig på överby och skvätte ner mig (JA SÅNT HÄNDER INTE BARA PÅ FILM!).

När jag skulle köpa mat på donken och ta med hem tog kön så lång tid
att jag efter en kvart fick gå ur den för att inte missa bussen (UTAN MAT).

På Bodyjamen fick jag kramp i vaden från och till.

Jag rev mig själv i ansiktet förut. Vet inte hur det gick till men..

Peruken jag köpte var asful och äcklig.
 
Ingen rolig dag.
Men då går väl allt underbart imorrn.
Sleep tight.

 
Kommer Pete och Flo hålla sams?
/Erica out

Kommentarer
Postat av: jossi

ööh haha, Gud va man kan koppa av till riktigt starka hiphop låtar med underbar text, men men de ända hiphop,RnB låtarna du har hört är nog bara de från radion eller dansgolvet.. aja hihi =)

2009-03-02 @ 23:49:57
Postat av: Erica

Dunno. Smaken är olika. Gillar allt r'n'b på en liten nivå.

2009-03-03 @ 17:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0