Mer om kungahuset

Även fast denna dag fått nog av kunglig info tänker jag ändå printa ner några rader.
Det får bli mitt avslut på dagen.

Daniel och Viktoria.
Jag för min del kan inte förstå varför man väljer att gifta sig med någon
som inte har nån som helst frihet eller makt över sitt eget liv och sina egna beslut.
Jag vågar inte ens föreställa mig vilket trist liv alla kungafamiljen måste ha.
De får inte utrycka sina politiska synpunkter eller framhäva något bra.
Inte ha en klar åsikt om någonting. Allt måste vara neutralt.
Moderaterna är bra, men socialdemokraterna är precis lika bra.
Rött är fint, men det gör inte grön till en sämre färg.
Förstår ni vad tråkigt det måste bli i längden?
De är de mest kända människorna i hela Sverige (efter bigbrother-deltagare)
men får inte gå ut på krogen och bete sig sådär galet som man gör ibland.
(De får väl inte ens dricka alkohol öppet?)
De får inte ställa upp i B-kändis-tvprogram som Jeopardy, Äntligen hemma osv.
Inte gå ut och shoppa hur som helst.
Inte gå på vilka fester som helst.
Inte resa vart som helst.
Absolut inte gå nånstans utan bevakning av livvakter.
Kungafamiljen är som b-kändisar fast utan alla förmåner och allt kul.
Varför vilja gifta in sig i något sånt, Daniel?
Måste vara one hell of a love mellan er.

Nej jag gillar inte kungahuset.
Tycker monarkin är en hjulkäppare för samhället.

De känns inte ens som riktiga människor utan robotar. Hjärntvättade, opersonliga aliens. 
Allt de gör är så inövat, instuderat, planerat.
Allt de säger, när de pratar, hur de rör sig, hur de äter.
Allt. Jag vill bara ge dem en flaska bacardi och ett paintbollgevär.
Lev lite för helvete.
Att se dem där i sofforna, läsa innantill från sina papper i knäet och bara vara så.. onaturliga.
De sitter som om de har något uppkört i rumpan och skrattar tillgjort.
Jag sitter och skriker hemma i min soffa, slänger saker på tvn,
svär åt mamma som svär åt mig för att jag svär åt Victoria.

TA BORT MONARKIN FRÅN VÄRLDEN.
Den slaktar ju alla våra principer om lika värde och bakrund. 
Varför ska vissa människor betraktas som bättre och värdefullare än andra?
De får pengar för att sitta och dryga.

De intervjuade en man från Förenade Monarkister och han tyckte inte att förlovningen var bra.
I första hand borde Viktoria ha gift sig med: En europeisk prins. I andra hand: En europeisk adelsman
och i tredje hand: En svensk adelsman.
Det var inte helt rätt att giiiftaa sig med någon som inte vare av kunglig bööörrd *smacksmack*.


Jag tycker Daniel är toppen, men han var coolare med truckerkepsen.
Nu tar det typ ett år innan han också är helt skadad och lobotomerad.



Before - After

Nu ska jag sova. Ska köpa peruk imorrn.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: mirrrrre

AVSKAFFA MONARKIN

2009-02-25 @ 13:26:08
Postat av: Erica

DÖDA DEN

2009-02-25 @ 21:33:25
Postat av: Ewa klass kompis :D

hahaha, så jävla rätt. skjut monarkin. Den är så jävla overrated!!!

hatar den. de e skit att de ska leva på skatte pengar och bara dryga runt. vi skjuter dem :D

2009-03-30 @ 20:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0