Lyckans Dag.

Har träffat det sista av polackerna ikväll.
Imorrn när jag och Justine kommer till skolan sitter dem 
på ett (gärna störtande) plan hem till Wannabe Sovjet.

Varför gillar vi dem inte då?

Typ för att:

Många av de kvinnliga polackerna tror att de är modeller. 
De går med näsan i vädret och har karaktärsdrag som Regina George. 
Otrevliga, översittiga osvosv.
Sanningen:
Jämfört med svenska tjejer ser de ut som trash och inte en jefel tittar åt dem.

De polska männen lever ständigt påverkade av grupptryck och när
alla utbytesstudenter är tillsammans backar de mentalt 5 år tillbaka i tiden.  
+ de ser ut som trash. Och nu snackar inte ens husvagnstrash. Nejnej.
Polacker är en helt ny kategori.
Tänk er gammal smörgås möter backstreet boys -98 möter berlinmurens fall.
har ni dem. Dead on.

I övrigt klagar de som sagt på ALLT.
De är nästan overkligt arroganta och sjukt oförskämda.
Ta seden dit man kommer är inte något som faller dem i smaken.
Finns så många exempel men jag kan inte skriva ner alla.

Idag har vi varit i Göteborg. Shoppat, ätit, gått på museum och julmarknad.
Det var polackerna nöjda med, så länge de inte behövde umgås med oss svenskar..
Snällt mot deras värdar..
Men karman var all around och snart förlorade de 1000 kr på gatuspel
(nivet såna där lurendrejerier som BLÅSER folk på pengar)
I Sverige hör det till allmänbildningen att veta att detta "spel" är uppgjort i förhand för att lura folk att satsa, samt förlora pengar.
Vi svenskar hade ju kunnat stoppa det.
Men nu ville de ju gå själva med de andra polackerna såå.....
IN-YA-FACE.  

Jag skrattade lite för mig själv. Det gjorde jag.
Speciellt som en månadslön för en lärare i Polen ligger på ca 3000 kr.
Säger rätt mycket om valutan där.

I bussen på väg hem tog polackerna på sig rollen som gapiga 13åringar
och jag antar att de lekte typ våldtäkt. eller något annat polskt.

(Orkar inte bry mig om jag slår under deras playboybunnybälten)


Jaja.
Syftet med den här kursen är att se skillnader och likheter mellan olika kulturer.
Jag borde inte vara arg.
Har hittat massa skillnader.
I Sverige gillar vi t ex inte att klä oss som ryska horor eller ha dålig hygien.

/Erica out

Kommentarer
Postat av: m

haha, älskar slutklämmen :D

2009-12-09 @ 16:09:12
Postat av: Mr T (the negro)

Fyfan för Majas polska... Ligger hår och skit lite varstans.

2009-12-09 @ 22:27:19
Postat av: Erica

Usch, jag lider verkligen med er! Ni har varit starka människor denna veckan. Borde egentligen ge er dagens ros i TTela. Ärligt talat.

2009-12-09 @ 22:48:12
Postat av: Anonym

Snälla norstedt, skriv ett inlägg om min kvinnliga polack. Bild är ett stort plus.

2009-12-10 @ 20:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0