God kväll

Onsdag morgon.
Slår upp ögonen.
Täppt näsa och något stort vasst satt fast i halsen.
Klev upp, såg mig själv i spegeln och tänkte bara helvete.
Inget att göra åt.
Hade vissa saker jag var tvungen att genomföra så jag gick upp,
snöt mig, åt tre kiwis (c-vitamin-bomb), borstade tänderna, snöt mig igen, hårt,
började blöda näsblod, målade mina ögonbryn och satte
upp håret i en tofs/bulle för att slutligen gå mot hållplatsen.

Att åka buss i dessa tider med snöigt underlag är lite av en uppevelse.
Spännande, något riskfyllt och stundtals fysiskt smärtsamt.
Men det har sin charm.
Efter mycket släng fram och tillbaka kom jag tillslut hem och upptäckte
att jag under scary-ass-bussresan förvandlats till snygg 80-talsikon.



Dagens tips är alltså:
Gör en trashsnygg retrofrisyr.


DU BEHÖVER: 

En isig årstid.

En buss.

En orädd chaffis (rikta in dig på ett fordon med en ung eller ej svensk.
(Alla vet att gamla människor och svennebananer kör som pussies!)
Det är viktigt att människan ser hårdnackad ut)



SÅ HÄR GÖR DU:

Hitta en sittplats (gärna längst bak för att maximera G-krafterna)

Ta av luva/mössa

Sätt händerna i fickorna (så att du inte kan ta emot dig själv
eller akta huvudet från att tryckas upp mot rutan i svängarna)
 

Följ med i bussens rythm


Och voila!

Nu ska jag hem till M.
Lär ju få till det så söt som jag är nu.
Hi Hi.
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0