Vill gräva ner mig

Postat av: ****
För de första kallas det "sample".
Det är i stort sett var hiphopen var från början att ta andra låtars beat och rappa till.
Och för det andra stämmer det inte de andra du skrev. ex. Pitbull, varken svart eller amerikan,
haft tuff uppväxt eller vapen. Sen Kanye West, Dream, Eminem, Knaan, skulle kunna hålla på i evigheter.

Sedan dom som verkligen har haft hård uppväxt brukar faktiskt få ut det ganska bra. Sedan är de ju också massa låtsas gangsters som försöker få folk att tro saker , men det är en annan sak..


Det är sådana här kommentarer jag inte förstår.
Jag kan såklart inte säga att alla, ALLA amerikanska rapmusicians är som jag skrev i det tidigare inlägget.
Det finns såklart alltid några som inte följer normen inom tillhörande genre.
Men i stort sett är det såhär den amerikanska rap/hiphopkulturen ser ut idag.
Hur kan ni säga emot?
För att bli en riktig höjdare bör du ha alla de saker jag räknade upp tidigare.
Sex, makt, pengar. Det är dem med dessa tre saker som lyckas stort, slår igenom.

Sätt på MTV så ser ni ju själva.


Postat av: ******

Känns som du var på rätt dåligt humör när du skrev det här inlägget :D Men det känns faktiskt som du drar alla över en kam här, och jag tycker det finns många bra hiphop-dudes som är helt OK :)



Jag tycker också det finns många hiphop-dudes som är helt OK. Mer än okej också tom.
Är ett stort fan av tex Promoe, Looptroop rockers, Timbuktu, Afasi & Filthy, Fronda, Svenska akademin osv.
Svenska hiphopkulturen är inte likadan som den amerikanska.
Och som sagt, ni får LÄSA MELLAN RADERNA. Jag drar inte alla över en kam.


Postat av: Anonym.
Det lättaste är väl bara att du inte lyssnar på de :)
Sen finns det ju folk i alla musikgenrer som gör covers på andra låtar.



1. Haha, nej det gör jag inte heller.
2. Jag menar inte heller att jag är emot covers.
3. Jag bara ogillar det faktum att sånna som Florida rör sig närmare min musik, in på mitt territorium. 
(+ i vissa fall får oförtjänad credit för det)


Nu känner jag att denna tråd blivit lite too serious.
Det började med ett inlägg om dumma idioter som tror att Florida är bra.
Nu sitter jag här och försvarar mina åsikter om hiphopkulturen.
Det jag vill ha sagt är iaf:
Min musik är bättre än din.
Och din.
Och din.
Och din.
Och din med.
Min musik är bättre än dig, jag är bättre än dig.
Jag är bättre än dig.
Är bättre än er alla.
Så sluta läs min blogg om ni inte vill bli påminda om det.

FUCK YOU.
AND YOU.
AND YOU.
AND YOU.
AAAAAANDDD YOOOOOU.
OVER.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: m

HAHAHA, i love u

2009-08-27 @ 18:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0