Livet på den ohälsosamma sidan

Något väldigt besynnerligt hände igår..
Jag kom hem mycket på snusen.
Gick ner i källaren, när något stort svart med för många ben sprang framför mina fötter.
Ni förstår, i vanliga fall hade jag fått en kroppsligt kallsup och börjat sprattla med benen i luften
samtidigt som jag kutar uppför trappan, sen ner igen, tar spindeldödaren och finishar him,
sedan lägger mig kallsvettig i gästsängen och drömmer mardrömmar.

Men denna natt böjde jag mig ner och sa:
Hej lilla vän och gick in på mitt rum.
I morse vaknade jag, trött, illamående med gårdagens smink på kudden och i panik.
Någonstans nere i källaren killar en spindel stor som en gräshoppa runt.
Jag vågar inte tänka på hur många spindelägg den har hunnit lägga under natten.
Alkohol är verkligen ohälsosamt.

  



/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0