Bjuss på mig ikväll

Jag tycker det är så härligt att bjuda på sig själv.
Härligt med människor som inte bryr sig ett skit om de skämmer ut sig eller verkar "töntiga"
En människa som vågar bjuda på sig själv är också en som vågar leva, som är fri. 
Sånivet. 

Så denna eftermiddag tänker jag bjuda lite på mig själv, här, i bloggen. 
Idag är det: 
Min top 3 mest idiotiska/onödiga/pinsamma-händelser. 
Enjoy. 


Idioti 1. 

Detta var när jag var ungefär 10 år. 
Jag var fet, ful och hade harry potterglasögon med körsbär på. 
Eftersom jag var fet drack jag mycket oboy. Eftersom jag drack mycket oboy var jag fet. 
Går också. Anyway. 
Denna dagen öppnade jag oboyplåtburken och samtidigt flög en liten blomfluga ner i den. 
Antagligen var jag hög på socker som den feta lilla ungen jag var och tänkte inte klart.
Det första som kom upp i mitt huvud var nämligen:
Nu ska den jevln få se på sandstorm.
Tror jag sa det högt också...
Iaf, blomflugan hade tagit sig in på mitt territorium och nu var det krig.
Så jag böjer mig ner, tittar på blomflugan som sprattlar/flyger där nere i pulvret.
Stoppar ner huvudet så jag täcker öppningen till burken och blåser med all min kraft.

Det som händer sen:
Halva mitt ansikte och harry potter glasögonen täcks av oboy.
Jag får oboy överallt i ögonen eftersom jag tydligen inte stängde dem.
Ni som har fått mjöl i ögonen vet att det gör ont som helvete.
När jag tittar mig i spegeln ser det ut som att jag hade en brun ögonbindel på mig.

Tumme upp.


Idioti 2.

Detta var nån gång i min barndom också, kanske var.. 7-9 år, vet inte helt säkert.
Jag hade städat i badrummet (plockat i ordning)
Organiserat alla salvor, alla tuber, alla tandborstar, alla hårborstar, allt.
Jag hade sprayat parfym och hårspray för att få En Fräsch Doft, tänt ett doftljus osv.

Och så blir jag nysfärdig, det går rätt fort.
(Man är faktiskt medvetslös i en hundradels sekund när man nyser)
Det var nog därför jag inte tänkte så klart..
Ni vet när man nyser, så slänger man kroppen i en båge..
Så där HAAAA (tar sats bakåt) TSCHJOOOOOOOO (överkroppen flyger fram fort som fäen)
Och i tillståndet innan fick jag för mig att min nys skulle "förorena" badrumsluften.
SÅ:
Jag får en snilleblixt.
JAG KAN NYSA I TOALETTPAPPERHÅLLAREN!!!!! för det är ju en låda!
Eller nej, vänta nu? DET ÄR INTE DET!
Jag nyser iaf i den.

Det som händer sen:
Blod på badrumsgolvet.


Idioti 3:

Jag Elin och Jonas är 13 bast och är på en lekplats och åker linbana.

Jag: ÅH! jag kom på en asrolig grej! Man kan hänga sig med armarna i det övre däcket! Istället för att sitta på det undre!! Då blir det mycket roligare!!!!!!!!

Det som händer:
Elin bryter armen.


/Erica out

Kommentarer
Postat av: vissan

hahaha, fick mig ett gott skratt:



Det som händer:

Elin bryter armen.

2009-04-16 @ 17:13:05
Postat av: Erica

Det var en tråkig dag, och tråkiga månader för Elin med gips.

2009-04-16 @ 22:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0